söndag 21 augusti 2011

Dagens rant.

Stör mig på en del grejer. Det finns inte mycket som stör mig. Men det finns saker som får mig att gnissla tänder och knäcka fingrarna i frustration. Och en sak är Facebook.

Fårstå mig nu, jag använder Facebook, jag skulle kalla mig en Facebook junkie. Men en sak som jag inte tål ibland är användar-basen. Jag kan dela in dom i ett antal kategorier.

1: Killen/tjejen som tror han är cool. Dom som skriver en massa skit och man tänker bara, "håll käften".

2: Attention whores. Dom som lägger ut 200 halvnakna bilder på sig själv och skriver att dom är jättefula eller skriver statusar som "PRATA INTE MED MIG NU FÖR JAG ÄR SÅ JÄVLA ARG/LEDSEN" Jag brukar bara svara Ok. Eller ja, i mitt huvud.

3: Killen/tjejen med för många statusuppdateringar. Det kan vara om vad som helst. "Jag åt nyss en hamburgare från Max. Mums! <3" Eller "Älskar verkligen att duscha!!" (Notera att jag har förskönat grammatiken som används i riktiga fall)

4. Killen/tjejen med en ny partner. Dom som äääääääääälskar sin nya pojkvän. Så mycket att dom ränkar in hur länge dom har vart ihop. "ÄLSKAR MIN ÄLSKLING VI HAR VART IHOP I 3 DAGAR NU!!"
3 Dagar är en lång tid, ni vet.


5. Dom som bara uppdaterar om sin "älskling". Dom har inget eget liv. "Idag har älsklingen spelat match och nu står han i duschen och sen ska vi på bio" Brukar ofta vara nummer 4 också.

6: Stalkers. Dom är jättekära i nån och visar det genom att gilla/kommentera alla deras statusar. Brukar även "gilla" samma saker som dom.

7: Facerapers. Det var kul 1 dom första 10 gångerna.

Det var allt som jag hatar med Facebook.

/Blatte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar