söndag 8 maj 2011

Jag sover inte så bra längre.

Jag ligger uppe och tänker. Tänker tillbaka, till framtiden eller vad jag gör nu. Ofta handlar det om saker jag önskar att jag gjorde, tex vad jag önskar att jag sade till den där tjejen jag tycker om. Eller vad jag ska fokusera på nästkommande prov.

Skolan går la sådär. Kunde gått bättre, ligger lite över medlet i min klass i de mesta ämnena. Och så när jag tänkt klart kan jag fortfarande inte sova. Klockan blir 4. På en vardag. Jag tänker på allt o inget. Allt från Tv-spel till godis. Ratchet and Clank var länge sen jag lirade. Ska nog ta och göra det snart. Och att jag tycker mer om Chips/popcorn än godis. Varför? Jag vet inte.

Också undrar jag över hur den här världen kommer vara när jag är vuxen. Ett perfekt samhälle eller inte alls. Kommer jag vara gift? Ha barn? Singel och steril pga allt skit som jag stoppar i mig? Måste börja äta bättre. Sen så hjälper inte min mage. Har en sjukdom. Vill inte gå in på detaljer, men det är smärtsamt ibland. Tur att sverige är ett av världens bästa länder inom sjukvård. Yeah, right.

Men mest av allt, tänker jag på vad jag ska göra imorn. Om jag träffar en viss person vad jag ska säga. Tänker på låttexter som passar folk jag känner. Hatar, tycker om, älskar. Och vad jag ska säga till mina närmaste nästa gång vi träffas. Läser du det här betyder du något speciellt för mig. Och det är det du som får mig att somna tillslut. Även om det är 2 timmar tills jag ska gå upp.

Jag sover inte så bra längre.

/Blatte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar