torsdag 21 juli 2011

Gammal historia.

Okej. Jag var ungefär 7 år. Gick på lågstadiet hade precis börjat ettan. Kände inte så många, hade en kompis som jag hade hängt med i hela sexårs. När vi började ettan blev vi ganska "populära" för att vi var ganska bra på pokemon. Alla älskade pokemon.

Vi satt och spelade pokemon mot varandra (link kabel ftw) och ungefär 20 personer tittade på. Matchen avslutades och jag gick ur striden som en värdig förlorare. Efter varje match måste spelet sparas och eftersom massor data ska sparas tar det kanske 1-2 min. Under sparningen står det "PLEASE DONT DISCONNECT LINK CABLE OR REMOVE THE GAME" i caps. Japp, caps. Plötsligt kommer en random kille fram, ungefär våran ålder och ryckte i kabeln så våra spel frös. Vi blev skit sura och startade om spelen.

"This game file is corrupted and cannot be played"
"corrupted and cannot be played"
"cannot be played"
"cannot"

Vi blir skitsura och börjar nästan gråta. (hade en lvl 100 charizard förfan). Min kompis börjar jaga killen och får fast på han. Han ryckte i tröjan och började veva hans armar i ansiktet på killen. Jag sprang dit och jag var så arg att jag slog honom en gång. Notera, en gång.

Tyvär såg en lärare allt detta och våra föräldrar fick komma till skolan och prata med några lärare, våran kurator, dom trodde vi hade adhd, våldsamma föräldrar och all möjlig skit som man kunde tänkas ha. Och våra försök att förklara att killen gjorde så våra spel raderades funkade inte. Dom trodde inte på att "ett litet spel" kunde vara anledningen till "detta otroliga våldsbrott".

Tillslut så släppte dom allt. Farsan påminde mig om detta för några timmar sen och jag ville dela historien. Killen pratade aldrig med oss mer och vi fortsatte spela våra spel. Men nu visste folk att inte röra våra pokemon. För då kunde det gå illa.

Tyvär så håller inte "respekt pga pokemon" länge.

/Blatte

PS. Ursäkta brist på uppdateringar. Men i våra försvar. Jag och svenne är VÄLDIGT lata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar